Informacje wstępne
1. Przed wypełnieniem wniosku o wydanie KARTY KIEROWCY należy zapoznać się z treścią niniejszej instrukcji.
2. Poszczególne rubryki wniosku należy wypełniać w czytelny sposób, drukowanymi literami, czarnym tuszem lub długopisem.
3. Wszelkie wymagane podpisy należy umieszczać w sposób odręczny czarnym tuszem lub długopisem.
4. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w formie pisemnej.
5. W przypadku składania wniosku w formie pisemnej, musi on zostać wysłany listem poleconym za pośrednictwem poczty.
6. Należy pamiętać o dołączeniu do wniosku dowodu uiszczenia opłaty za kartę. UWAGA!
Przy dokonywaniu wpłaty należy postępować wg. zasady, iż jednemu
wnioskowi o wydanie karty towarzyszy jeden przelew/wpłata oraz jeden
dowód przelewu/wpłaty. W polu "TYTUŁ WPŁATY" należy wpisać NIP KIEROWCY,
IMIĘ I NAZWISKO KIEROWCY - np. NIP 0123456789 JAN KOWALSKI.
7. Wniosek
wraz z wymaganymi załącznikami przesyła się do Polskiej Wytwórni
Papierów Wartościowych S.A. (PWPW) pod adresem: ul. Karczunkowska 30,
02-871 Warszawa z dopiskiem „STC”.
8. Proces wydawania karty trwa nie dłużej niż 26 dni roboczych licząc od daty przyjęcia wniosku.
9. PWPW
może wydłużyć okres przewidziany na wydawanie karty do 33 dni roboczych
wyjątkowo w przypadku, gdy konieczne jest uwiarygodnienie dokumentów
potwierdzających, że wnioskodawca przebywa na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej ponad 185 dni w roku.
10. W
przypadku niepełnego lub zakłóconego dostępu do centralnej ewidencji
kierowców (CEK) PWPW nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione
wydłużenie terminów rozpatrywania wniosków o wydanie karty kierowcy.
11. Wniosek
może zostać zawieszony/odrzucony, jeżeli w trakcie procedury
rozpatrywania wniosku okaże się, że wystąpiła co najmniej jedna z
poniższych okoliczności:
wnioskodawca nie spełnia warunków wymaganych do wydania karty kierowcy określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1494) i przepisach wspólnotowych, które są w niej wskazane,
nie został dołączony komplet załączników wymaganych przez ww. ustawę,
załączniki do wniosku nie spełniają standardów określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie wzorów wniosków o wydanie kart do tachografów cyfrowych (Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 334),
wniosek zawiera błędy, jest nieczytelny lub nie zostały wypełnione wszystkie rubryki formularza, jeśli to było wymagane,
załączone do wniosku kopie dokumentów lub jedna z nich, budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości, lub w procedurze sprawdzania stwierdzono, że dane lub kopie dokumentów są fałszywe.
wnioskodawca nie spełnia warunków wymaganych do wydania karty kierowcy określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1494) i przepisach wspólnotowych, które są w niej wskazane,
nie został dołączony komplet załączników wymaganych przez ww. ustawę,
załączniki do wniosku nie spełniają standardów określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie wzorów wniosków o wydanie kart do tachografów cyfrowych (Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 334),
wniosek zawiera błędy, jest nieczytelny lub nie zostały wypełnione wszystkie rubryki formularza, jeśli to było wymagane,
załączone do wniosku kopie dokumentów lub jedna z nich, budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości, lub w procedurze sprawdzania stwierdzono, że dane lub kopie dokumentów są fałszywe.
12. PWPW
powiadamia wnioskodawcę o przyczynach zawieszenia/odrzucenia wniosku i
informuje o konieczności uzupełnienia/ponownego złożenia właściwie
wypełnionego wniosku w terminie do 21 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania powiadomienia, w ramach tej samej opłaty za kartę kierowcy, o
ile została wniesiona.
13. Poprawiony
wniosek przesyła się do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
(PWPW) pod adresem: ul. Karczunkowska 30, 02-871 Warszawa z dopiskiem
„STC KOREKTA”.
14. Jeżeli
w terminie 21 dni kalendarzowych PWPW otrzyma poprawiony wniosek o
wydanie karty kierowcy, zostanie on poddany ponownej procedurze
rozpatrywania.
15. Jeżeli
wniosek o wydanie karty kierowcy, przysłany do PWPW w terminie 21 dni
kalendarzowych, nadal nie będzie spełniał wymogów określonych w punkcie
11, zostanie odrzucony. Jednocześnie, wniesioną opłatę za kartę kierowcy
PWPW zwróci wnioskodawcy w wysokości pomniejszonej o 15% wskutek
poniesionych kosztów manipulacyjnych.
16. Jeżeli
w terminie 21 dni kalendarzowych PWPW nie otrzyma poprawionego wniosku o
wydanie karty kierowcy, wniosek zostanie odrzucony, a PWPW zwróci
opłatę za kartę kierowcy w wysokości pomniejszonej o 15% wskutek
poniesionych kosztów manipulacyjnych.
17. Zwrot
dokonany zostanie przelewem na rachunek bankowy podany przez
wnioskodawcę lub przekazem pocztowym pod wskazany we wniosku adres.
UWAGA
Nieodebrane
przez adresata karty, zostają zwrócone przez Urząd Pocztowy do PWPW. Po
upływie 3 miesięcy liczonych od daty wydania, zwrócone karty zostają
zniszczone.
Nie przyjmujemy wniosków przywiezionych osobiście
Wypełnianie wniosku
Rubryki
umieszczone na pierwszej stronie wniosku zatytułowane Przyjmujący, Data
przyjęcia wniosku oraz Nr wniosku wypełniane są przez pracownika PWPW.
Na wniosku nie należy przyklejać fotografii. Zrobi to pracownik PWPW.
Część A: DANE PERSONALNE
- w rubryce Imię (imiona) wpisuje się imiona własne zgodnie z danymi w prawie jazdy,
- w rubryce Numer PESEL – kierowca wpisuje swój numer PESEL. Cudzoziemcy, którzy nie maja ustalonego nr PESEL, wpisują tylko datę urodzenia, pozostawiając tę rubrykę pustą,
- w rubryce Numer NIP kierowca wpisuje swój Numer Identyfikacji Podatkowej,
dane zawarte w rubrykach Adres zamieszkania powinny odpowiadać danym zawartym w prawie jazdy kierowcy, - dane w rubrykach Nr telefonu, Nr telefonu komórkowego, Adres e-mail są nieobowiązkowe, zaleca się jednak ich podanie, gdyż ułatwi to kontakt pracownikom PWPW w przypadku powstania jakichkolwiek problemów lub niejasności,
- dane zawarte w rubrykach Adres do przesłania karty/korespondencji powinny zawierać aktualne dane adresowe, które wykorzystywane będą przede wszystkim do przesłania karty oraz do korespondencji pomiędzy kierowcą a PWPW.
Część B: PRAWO JAZDY
- w rubryce Kategorie wpisujemy jedną lub wszystkie kategorie posiadanego i ważnego prawa jazdy zgodnie z zawartością pola nr 9 na odwrocie prawa jazdy; UWAGA! Kategorie wpisujemy wg. zasady, że jednej kategorii (w tym dwuliterowej, np. CE) odpowiada jedna kratka na formularzu (patrz Wzór wypełnionego wniosku o wydanie karty kierowcy).
- w rubryce Organ wydający wpisujemy organ samorządu terytorialnego, który wydał prawo jazdy lub jego kod numeryczny umieszczony w polu nr 4c prawa jazdy; UWAGA! Organem wydającym w tym przypadku nie jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
- rubrykę Data ważności wpisujemy datę ważności prawa jazdy (nie uprawnienia!)umieszczoną w polu nr 4b prawa jazdy; pole to wypełnia się tylko w przypadku prawa jazdy wydanego na czas określony. W przypadku prawa jazdy wydanego bezterminowo zaznacza się właściwe pole znakiem „X”.
Część C: WNOSZĘ O
- w punkcie C zaznaczamy jedną z czterech opcji wniosku o wydanie KARTY KIEROWCY.
- w przypadku zaznaczenia punktów 2 lub 3 zaznaczamy dodatkowo powód składania wniosku o wznowienie/wymianę KARTY KIEROWCY.
UWAGA
nie należy mylić WNIOSKU O WYMIANĘ karty, który składa się do PWPW w następujących przypadkach:
- utraty karty, w wyniku jej zgubienia lub kradzieży,
- uszkodzenia lub wadliwego działania karty,
z WNIOSKIEM O ZAMIANĘ karty, który składa się jedynie w przypadku zmiany kraju zamieszkania.
· W
punkcie 5 właściwe pole należy zaznaczyć znakiem „X” - wybierając tym
samym sposób zwrotu opłaty za kartę w przypadku odrzucenia wniosku lub
wymiany karty z powodu wadliwego działania karty wskutek jej wady
fabrycznej.
W
przypadku wymiany karty z powody uszkodzenia lub wadliwego działania,
oraz w przypadku wznowienia z powodu zmiany danych osobowych,
administracyjnych lub zamiany karty z powodu kraju zamieszkania należy
wraz z kompletem dokumentów odesłać KARTĘ KIEROWCY dotychczas posiadaną
Źródło: www.tachograf.pwpw.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz